
Françoise Maheu
Développement émotif et troubles psychopathologiques
Profile
Research expertise
Intérêts de recherche: pratiques parentales coercitives; développement émotif; troubles psychopathologiques (anxiété, dépression); fonctionnement des circuits neuronaux de la peur et des récompenses; caractéristiques biologiques (gènes, hormones).
Affiliations and responsabilities
Research affiliations
Research units
Membre
Teaching and supervision
Student supervision
Theses and dissertation supervision (Papyrus Institutional Repository)
Corrélats neuronaux du circuit des récompenses chez les jeunes à risque parental de troubles de l'humeur
Cycle : Doctoral
Grade : Ph. D.
Pratiques parentales coercitives, anxiété et traitement de la peur chez les jeunes en bonne santé: corrélats neuronaux, biologiques, physiologiques et comportementaux
Cycle : Doctoral
Grade : Ph. D.
Facteurs de risque de développement de troubles intériorisés : études en Imagerie par Résonance Magnétique structurelle
Cycle : Doctoral
Grade : Ph. D.
Projects
Research projects
EFFECTS OF DELAYING AGE OF ONSET OF BINGE DRINKING ON ADOLESCENT BRAIN DEVELOPMENT : A PROPOSAL TO ADD NEUROIMAING MEASURES TO THE CO-VENTURE TRIAL.
EFFECTS OF DEVELOPMENTAL EXPOSURE TO ENVIRONMENTAL CONTAMINANTS ON BRAIN ORGANIZATION IN INUIT YOUTHS
HARSH PARENTING CONDITIONS AND FEAR CIRCUITRY FUNCTION IN ANXIOUS AND HEALTHY YOUTHS
HARSH PARENTING CONDITIONS AND FEAR CIRCUITRY FUNCTION IN ANXIOUS AND HEALTHY YOUTHS
HARSH PARENTING CONDITIONS AND FEAR CIRCUITRY FUNCTION IN ANXIOUS AND HEALTH YOUTHS
CONTEXTE DE PRATIQUES PARENTALES COERCITIVES ET FONCTIONNEMENT DU SYSTÈME NEURONAL DE LA PEUR CHEZ LES ENFANTS ANXIEUX ET EN BONNE SANTE
CONTEXTE DE PRATIQUES PARENTALES COERCITIVES ET FONCTIONNEMENT DU SYSTEME NEURONAL DE LA PEUR CHEZ LES ENFANTS ANXIEUX ET EN BONNE SANTE
CONTEXTE DE PRATIQUES PARENTALES COERCITIVES ET FONCTIONNEMENT DU SYSTÈME NEURONAL DE LA PEUR CHEZ LES ENFANTS ANXIEUX ET EN BONNE SANTE
Disciplines
- Psychology
- Neurosciences
Areas of expertise
- Anxiety
- Learning and Memory (Psychology - Biological Aspects)
- Neuronal Communication and Neurotransmission
- Life Cycles ( Childhood, Adolescence, Adulthood, etc.)
- Depression
- Affective and Emotional Development
- Genetics of Neurological and Psychiatric Diseases
- Neuronal Modeling
- Motivation, Emotions and Rewards
- Motivations and Emotions
- Parent-Child Relationships
- Stress
- Mood Disorders